sobota, 28 października 2023

Wątróbka indycza z sosem wiśniowym


Składniki :

  • ok.30 dag wątróbek indyczych
  • smalec
  • sól, mąka pszenna
  • ok.30 dag mrożonych wiśni ( najlepiej wydrylowanych)
  • cukier, mąka ziemniaczana
  • ocet balsamiczny, wino czerwone wytrawne


Przygotowanie:
  1. Przygotowałam sos: wydrylowane wiśnie przełożyłam do garnuszka, krótko zagotowałam
  2. Do ok. 1/3 szklanki z winem wsypałam mąkę ziemniaczaną i dokładnie wymieszałam 
  3. Wlałam ostrożnie do wydrylowanych wiśni i soku jaki puściły - ciągle mieszając - zagotowałam 
  4. Doprawiłam do smaku octem balsamicznym, cukrem, ewentualnie cytryną
  5. Odstawiłam
  6. Wątróbkę pozbawiłam żyłek i zamoczyłam na godzinę w mleku
  7. Po tym czasie osączyłam na sicie, oprószyłam mąką i smażyłam na gorącym tłuszczu z obu stron po ok.3 min, gdy przełożyłam na drugą stronę posypałam ciut solą
  8. Usmażone wątróbki wyłożyć na talerze, a obok sos.

Moje uwagi:
  • Wątróbki smażymy na bieżąco czyli tuż przed podaniem, jedynie sos można przygotować wcześniej
  • Moje wiśnie były mrożone i miały pestki
  • Owoce przetarłam pozbawiając je peset i przez to może nie potrzebnie zrobiłam konsystencję papki
  • Lepsze o tej porze roku byłyby wiśnie mrożone wydrylowane, wtedy owoce można podać w sosie prawie w całości ( ja takimi nie dysponowałam)
  • Ale i tak danie smakowało:)
Nie próbujcie odgrzewać wcześniej usmażonych wątróbek w mikrofali, bo poniesiecie porażkę, a kuchnia wewnątrz cała do mycia :(


5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A jakie oszczędne w przygotowaniu, koszty zakupu tez nie wielkie, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Tak wątróbki jeszcze nie robiłam. Zresztą muszę być szczera, bardzo rzadko robię podroby bo tylko ja jem. Ale będę pamiętać o tym przepisie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadłam indyczej wątróbki. Nabrałam na nią apetytu
    Pozdrawiam końcówką października

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam wątróbkę i dawno nie jadłam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...