wtorek, 28 listopada 2023

Klops z mięsa z kaczki gotowanej


Składniki:

  • ok. 70 dag ugotowanego mięsa z kaczki
  • ok. surowego boczku
  • duża cebula
  • kilka suszonych grzybów
  • 3 jajka 
  • ok. 5 łyżek kaszy manny
  • sól, pieprz, majeranek, papryka ostra


Przygotowanie:
  1. Ugotowane mięso z kaczki oraz surowy boczek zmielić
  2. Dodać jajka, kaszę mannę, przesmażoną, wpierw pokrojoną na drobno cebulę oraz rozkruszone grzyby oraz przyprawy, doprawić do swojego smaku- wyrobić najlepiej ręką by składniki dobrze sie połączyły
  3. Piekłam w foremce  34x12 cm w temp. 180*C przez ok. 45 min.

Mięso z kaczki było wpierw ugotowane z dodatkami warzywnymi w rosole.
Do klopsa można dodać również warzywa z rosołu np. marchew, pietruszką i również je zmielić
Jeśli mięso po połączeniu wszystkich składników będzie za suche można dodać kilka łyżek rosołu.
Myślę, że taką pieczeń można przygotować na nadchodzące Święta. 

5 komentarzy:

  1. Dziękuję za przepis. Mam w zamrażarce kaczora i mogę to zrobić. Pozdrawiam serdecznie 🪻🙂☺️

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie kaczka cała zjedzona, ale zapiszę na przyszłość no mega zacny przepis! Taki smakowity że głodna się zrobiłam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadłam kaczki, a przecież lubię...
    Pozdrawiam bielą zimy za oknem

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę, z kaczuszki, mniam! Niestety, my jak mamy skrzydełka z kaczki w rosole, to je obgryzamy do czysta i nic na pasztet nie zostaje :-(

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie mięsne zapiekańce.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...