piątek, 31 maja 2024

Truskawki pasteryzowane we własnym sosie

 Sezon na truskawki rozpoczęty.

 Kompotów raczej z nich nie robię, ale takie we własnym sosie tak.Przydadzą   się   do deserów.W słojach wyglądają bardzo apetycznie, a moja mała  Wnuczka   patrząc na tak przygotowane truskawki stwierdziła: "chciałabym by już była zima   to babcia da mi spróbować..."

  Ale czy doczekają zimy...? :)

Składniki :

  • truskawki 
  • cukier



Przygotowanie:
  1. Umyte i odszypułkowne truskawki kroimy w plasterki
  2. Układamy je dość ciasno na 3/4 objętości słoika
  3. W połowie objętości przesypujemy cukrem
  4. Część truskawek przeznaczonych do pasteryzowania miksujemy z cukrem
  5. Ułożone w słojach owoce zalewamy zmiksowanym sosem truskawkowym prawie pod sam dekielek( jeśli truskawki mało słodkie to miksując je dodajemy do cukru)
  6. Zakrywamy dekielkami i pasteryzujemy ok. 20 min.


                                  Celowo nie podaję ilości truskawek i cukru. 
                          Każdy przygotuje je wg swojego smaku.

                                 A tu prostszy przepis na przygotowanie truskawek

6 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis, u mnie wczoraj kilka dżemów, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie truskawki są na pewno pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja dziś z jagódek kamczackich planuje zrobić choć kilka słoiczków...

      Usuń
  3. Wyglądają wspaniale. Chyba się skuszę. Ja robiłam dżem. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Doskonale rozumiem Twoją wnusie,ja też bym zjadła takie truskaweczki 😍

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie! Moje jednoroczne truskawki jeszcze nie plonują na tyle, ale już sobie wyobrażam, jakby takie smakowały Matyldzi...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...