czwartek, 19 października 2017

Szynka gotowana w szynkowarze


Składniki :

  • ok. 1 kg mięsa od szynki
  • płaska łyżeczka soli do zmiękczania mięs
  • 3-4 ząbki czosnku
  • pieprz czarny, 2-3 chipsy suszonych jabłek
  • płaska łyżeczka mielonej ostrej papryki

Przygotowanie :
  1. Mięso obmyć, posypać solą, pieprzem, papryką- nakłuć widelcem
  2. Czosnek pokroić w plasterki, obłożyć nim mięso - pozostawić na całą noc w miseczce i przykryć
  3. Następnego dnia mięso włożyć do szynkowara, na spód i wierzch szynkowara włożyć po 2 chipsy z jabłek
  4. Mięso gotować dalej wg tego przepisu (od punktu 8.)

Mięso wyjęłam w momencie gdy szynkowar wystygł. 
Zapewniam Was, że było o niebo lepsze od najdroższej szynki ze sklepu.
Odkąd mam szynkowar, cały czas eksperymentuję w nim przygotowywanie mięs na różne sposoby.

13 komentarzy:

  1. Jaka apetyczna szyneczka :) Z domowym pieczywem i masełkiem to już byłaby poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały czas się zastanawiam nad zakupem szynkowara - głównie z powodu małej kuchni, w której nic się nie mieści. I jak widzę takie przepisy to myślę, że może jednak gdzieś bym go upchała... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo pysznie i na pewno smakuje lepiej niż kupna. Może warto byłoby przemyśleć zakup szynkowaru? W jakiej cenie można coś takiego kupić?

    OdpowiedzUsuń
  4. Szynka z szynkowara jest przepyszna.\
    Nigdy nie dodawałam chipsów jabłkowych, spróbuję.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy zaczęłam czytać Twój dzisiejszy wpis przypomniało mi się, że i ja jestem posiadaczką szybkowara, który zalega gdzieś na półce w spiżarni. Okazuje się, że to post o przesmacznej szynce z szynkowara, a nie szybkowara! Nie jestem posiadaczką (NA RAZIE)takiego sprzętu, więc pozostało mi tylko oblizać się ze smakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow ależ bym zjadła ze ciepłym chlebkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Urszulo,
    z okazji jutrzejszych imienin, życzę Ci zdrowia, szczęścia, wszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie mam szynkowara ale szyneczka wygląda smakowicie i na pewno wybornie smakuje.
    Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. ostatnio kupiłam szynkowar, nie ma to jak domowa wędlinka :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...