piątek, 18 maja 2018

Ryż z zielonym sosem


Wiosna obfituje w "zielone":)
Pomysł przyrządzenia sosu przyszedł mi do głowy gdy zrobił mi się zapas botwiny, kopru, natki i szczypiorku.
A że w domu mam i takich co jedzą mięso to dla nich dodatkowo mielone, a dla wegetarian do ryżu tylko sos :)


Składniki :

  • liście z małego pęczka botwiny
  • pęczek koperku
  • szczypiorek, najlepiej wyhodowany z cebuli w domu :)
  • ewentualnie natka pietruszki- mały pęczek
  • 2-3 ząbki czosnku
  • cebula
  • sól, pieprz mielony czarny i ziołowy
  • kilka kropel sosu sojowego Tao Tao
  • sok z cytryny
  • ok. 1/3 szklanki wody
  • ewentualnie śmietana
  • tłuszcz do smażenia

Przygotowanie:
  1. Z młodych buraczków odciąć liście tak by pozostawić łodygi i buraczek, liście umyć i osuszyć, pokroić drobno
  2. Z koperkiem, szczypiorkiem i ewentualnie natką postąpić tak samo, tzn, umyć i pokroić
  3. Obrany czosnek przecisnąć przez praskę, cebulę pokroić drobno
  4. Na rozgrzanym tłuszczu przesmażyć cebulę i czosnek ( do zeszklenia)
  5. Dodać pokrojony szczypiorek, koper, liście botwiny i ewentualnie natkę - smażyć dość krótko, by zioła straciły surowiznę
  6. Doprawić do smaku, solą, pieprzem, sosem Tao Tao, można dodać również sok z cytryny by podkręcić smak, a śmietanę dodać ewentualnie gdy chcemy zielony sos wzbogacić kalorycznie.

Wodę dodamy gdy sos wyda się nam za gęsty. 
Do mojego dodałam tylko kilka łyżek wody.
A ryż ugotowałam tak.

7 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł na sos - nie spotkałam się z takim ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sosik. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki zielony sos na pewno jest bardzo smaczny i zdrowy.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytając ''zielony sos'' od razu pomyślałam o szpinaku. Ale jednak się myliłam. Bardzo fajny pomysł z liśćmi botwinki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...