piątek, 27 lutego 2015

Placuszki ziołowe wg Korżawskiej

                          To nie naleśniki, ani placki ziemniaczane. Jeszcze coś innego...



Składniki :

  • 1 szklanka białej pszennej mąki
  • 1 szklanka mąki orkiszowej
  • 1/2 szklanki mąki ze skiełkowanych ziaren
  • 3 garście zmielonych ziemniaków
  • po 1 łyżeczce soli, zmielonego majeranku, kminku
  • 1 łyżka zmielonej kozieradki
  • 3 małe jajka, łyżka masła, nieco wody
Przygotowanie :
  1. Wszystkie składniki połączyć, wyrobić mikserem lub ręcznie
  2. Uformować dość cienkie placuszki i piec około 1/2 godz. ( ja piekłam w temp. 180 *C, temp. w przepisie nie była podana )
Przeoczyłam  czas i trochę mi się spiekły. Może powinnam też zrobić je grubsze.
Część usmażyłam na oleju i te zdecydowanie bardziej nam smakowały.
Autorka podając recepturę na ziołowe placuszki i pisząc, że są zdrowe nawet dla chorych - miała na myśli te pieczone :)


Można je smarować pasztetem z soczewicy, smalcem z gęsi.
Smażone podałam do białego barszczu. 
Jeśli ktoś oczekuje od tych placuszków, że będą kruche, takie do kawy, to powiem od razu, to są placuszki postne- przaśne :)
    Przepis z "Cztery kroki do zdrowia"- Stefania Korżawska

20 komentarzy:

  1. mąka ze skiełkowanych ziaren?! Wow.. pierwszy raz słyszę o czymś takim :D
    Fakt-wyglądają na ziemniaczane, ale nic wspólnego z nimi nie mają :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem bardzo ciekawa ich smaku. a znając swoje gusta, też penie smażone smakowałyby mnie bardziej;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię przepisy Pani Korżawskiej. :) Sałatka Waldorfa i śledziki były pychotka. Goście i domownicy zadowoleni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na urozmaicenie codziennych posiłków:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie placuszki z dodatkiem ziół i kiełków - postne i zdrowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobiłaś mi apetytu. Robię sobie przerywnik w malowaniu i idę do kuchni....... - pozdrawiam Ulko serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresowały mnie te placuszki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie wyglądają, myślę, że smakowałyby obłędnie z duszonymi warzywami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe placuszki :) Można je zjeść na wiele sposobów z różnymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy przepis, chętnie bym spróbowała takiego placuszka

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe składniki tych placuszków. Oryginalne i zdrowe jednocześnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Część z tych składników nie brzmi pospolicie - ciekawa jestem jak to smakuje ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inaczej niż np. naleśniki, Korżawska poleca je jako jedzenie przywracające zdrowie. Może warto spróbować?pozdrawiam.

      Usuń
  13. Ciekawa jestem ich smaku, ale wyglądają kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie wyglądają i na pewno smakują.Pozdrawiam bardzo cieplutko;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe te placuszki ... i dodatkowo uatrakcyjnienie placuszkowych przepisów w domu:). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie wyglądają . Dużo w nich zdrowych składników. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawe, coś nowego ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...